O nás

 NAŠE HODNOTY A PŘÍSTUP

  • Bezpečné a respektující prostředí – děti se učí v atmosféře důvěry, kde mohou svobodně zkoumat svět.
  • Individuální přístup – každý žák je jedinečný a my mu pomáháme objevovat jeho silné stránky.
  • Učení hrou a zkušeností – propojujeme výuku s reálným životem a podporujeme přirozenou dětskou zvídavost.
  • Spolupráce místo soutěžení – děti se učí společně, navzájem se inspirují a pomáhají si.
  • Učíme se v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem - s důrazem na klíčové kompetence a podle našeho ŠVP. Respektujeme oficiální požadavky, ale zároveň umožňujeme větší flexibilitu a hlubší porozumění. 
  • Sledování pokroku dětí - portfolio, formativní hodnocení, sebehodnocení a zpětná vazba průvodce.


JAK TO U NÁS FUNGUJE

  • Fungujeme 5 dní v týdnu.¨ Preferujeme docházku 4 - 5 dní. 
  • Trojročí – učíme děti v malých skupinách napříč třemi ročníky, což podporuje spolupráci a vrstevnické učení.
  • Školní den začíná v 8:15 + možnost ranní družiny i odpolední družiny.
  • Projektová a badatelská výuka – děti pracují na smysluplných projektech a učí se skrze zážitky.
  • Blízkost k přírodě – často učíme venku a vedeme děti k ohleduplnosti k okolnímu světu.
  • Průvodci místo učitelů – jsme partnery na cestě vzdělávání, děti vedeme s respektem a podporou. 
  • Škola není zapsaná v rejstříku škol, proto musí být děti zapsané k individuálnímu vzdělávání v kmenové škole. Kmenovou školu, kam pak děti musí dvakrát ročně dojet na přezkoušení (portfoliové), pomůžeme zajistit. 


RODIČE JAKO PARTNEŘI

  • Věříme, že vzdělávání je společná cesta. 
  • Rodiče jsou u nás vítáni – mohou se zapojit, sledovat výuku, přispět svými dovednostmi a pomoci komunitě školy růst. 
  • Přidejte se k nám a pomozte dětem objevovat svět s radostí!    

Náš tým

Jsme tým žen, které spojila touha vytvořit prostor, kde děti neztratí radost z poznávání, ale naopak ji rozvinou. Každá jsme prošla jinou cestou a teď společně budujeme místo, kde se děti mohou učit s důvěrou, svobodou a v bezpečném prostředí.

Ing. Hana Bezoušková

Dlouho jsem byla přesvědčená, že jsem pragmatická kariéristka, která má jasně nalinkovanou cestu. Po studiích na Fakultě životního prostředí, teplém místečku v korporátu a ztrátě smyslu toho všeho jsem se ocitla v prostředí vzdělávání a zjistila, že moje srdce patří dětem. Osm let jsem vedla pobočku Studijního centra BASIC, kde jsem pomáhala dětem i rodičům nalézt radost z učení, obnovit nalomenou sebedůvěru a zvládat všechny školní výzvy. Když jsem se sama stala mámou, uvědomila jsem si, že nechci jen záplaty na problémy. Chci být u začátku. Místo toho, abych jen dětem pomáhala "doběhnout školní vlak", který má za skutečným životem velké zpoždění, kde se průvodčí často mračí nad každou odchylkou od jízdního řádu a kde rodiče jsou považováni za černé pasažéry, raději spolu budeme stavět koleje. Koleje, které povedou cestou objevování, radosti a respektu k jedinečnosti každého dítěte.

Ing. Alena Pekárková – škola by měla být místem radosti, ne strachu

Vystudovala jsem Fakultu životního prostředí, ale odjakživa mě fascinovala psychologie a práce s dětmi. Respektující výchova mi začala dávat smysl nejen jako mámě dvou dětí, ale i jako člověku, který zažil, jak moc školní prostředí ovlivňuje dětské sebevědomí. A bohužel ne vždy pozitivně. Sama jsem si školu neužila a vím, jaké to je cítit se v systému ztracená. Proto chci pomoci vytvořit školu, kde děti budou vědět, že jsou viděné, slyšené a podporované. Kde se mohou učit s radostí a beze strachu.

Mgr. Michaela Stehlíková – učitelka, kterou děti inspirují

Jako malá jsem si přála být hokejistka nebo učitelka. Nakonec zvítězila pedagogika, a tak jsem vystudovala Pedagogickou fakultu UK. Učila jsem v Česku i Německu, vedla tábory, doučovala a měla pocit, že dětem dokonale rozumím. A pak jsem se stala mámou. 😊 Najednou jsem zjistila, že moje vlastní děti jsou mými nejlepšími učiteli a že mám před sebou ještě dlouhou cestu učení – tentokrát já sama. Od té doby se neustále vzdělávám v respektující výchově i seberozvoji. Do Skleněnky jsem se zapojila, protože chci být dětem průvodkyní, ne autoritou, která jim říká, co mají dělat. Chci, aby se učily s chutí a měly možnost rozvíjet svůj potenciál.

Mgr. Marcela Meidingerová – svět je plný inspirace, pojďme ho objevovat

Můj život byl plný cestování a poznávání. Učila jsem děti na třech kontinentech, pracovala v různých vzdělávacích systémech a viděla, jak odlišné přístupy mohou být. Moji žáci mluvili anglicky, španělsky i korejsky – a já je učila francouzštinu! Po mnoha letech v zahraničí jsem se vrátila do Nového Boru s jasným cílem – založit školu, která bude dávat smysl. Abych pochopila české prostředí, učila jsem jazyky i Hejného matematiku v soukromé škole Otevřeno. Teď se cítím připravená předat své zkušenosti dětem a pomoci jim objevovat svět způsobem, který je bude bavit a rozvíjet.

Společná vize

Každá z nás má jiný příběh, ale spojuje nás jedno – chceme, aby děti měly možnost učit se s radostí, bez zbytečného stresu a tlaku. Chceme být jejich průvodkyněmi na cestě poznání a vytvářet prostor, kde se budou cítit bezpečně, sebevědomě a motivovaně. Proto jsme tady. Proto tvoříme školu Skleněnka.


© 2025 Škola Skleněnka Nový Bor
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky